Benden & Bizden Hikayeler

Ne yesek?

5 Ocak 2016 Salı

Bal Kabaklı & Vanilyalı Muhallebi :: Hipnoz Sebebi


Bal kabağını pek severim, özellike tatlısını tabii ki. Tatlının hatrına, çorbasını da içmeye çalışırım ama o kadar samimi değilizdir kendisiyle..

Geçenlerde tatlı yapabilmek için  kabak aldım ama eve geldiğimde kabağın aslında tatlıya o kadar da uygun olmadığını farkettim. Hal böyle olunca kabakları az suda haşlayıp püreye çevirdim ve paketleyerek dondurucuya attım. Çaktırmadan Yiğitin çorbalarına, tatlılarına koymayı planlıyordum.

Sonra birden aklıma düştü bu püreden şöyle buram buram kabak kokulu bir muhallebi olur muydu? Olurdu elbet ama benimki tam hayal ettiğim gibi olmadı, yapamadım:)

Çünkü nispeten zayıf olan kabak aromasını keskin aromalı tarçın ile karıştırdım, bir de vanilyalı muhallebi ile yarı yarıya hazırlayınca kabak tadı biraz sönük kaldı. Siz gönlünüze, damak zevkinize  göre değiştirin tarifi bence...

Malzemeler:

Vanilyalı Muhallebi
1 litre süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker ve 1 paket vanilin
Tüm malzemeleri sürekli olarak karıştırıyoruz, kaynayıp koyulaşınca ocağın altını kapatıyoruz.

 Balkabaklı Muhallebi
2 su bardağı bal kabağı püresi
2 yemek kaşığı nişasta
1 çay bardağı süt
Yarım çay bardağı şeker
Tüm malzemeleri sürekli olarak karıştırıyoruz, kaynayıp koyulaşınca ocağın altını kapatıyoruz. Balkabağı kısmını sütsüz de yapanilirsiniz, tadı ve rengi daha net olur.
Şeker ve nişasta miktarını istediğiniz kıvama göre ayarlamanızı tavsiye ederim.

Bundan sonrası şekil ve sunum. Dondurma kuplarında, buz kalıplarında, muffin kaplarında her nasıl hayal ederseniz..

O zaman size afiyet olsun;)



Meraklısına ve Bebeklisine balkabağına dair notlar:)
-Balkabağı zengin bir A ve E vitamini kaynağıdır.
-Demir, potasyum, kalsiyum ve fosfor açısından da zengin..
-Aynı zamanda, iyi bir antioksidan olan beta karoten kaynağı
-Lif  içeriği yüksek, sindirime yardımcı olur.
-6.aydan itibaren bebekler için besleyici  bir ek gıda alternatifi
-Bağışıklık sistemini güçlendiren biyokimyasallar içeriyormuş!
-Bebekler için sebze püresine, çorbaya eklemenin dışında balkabaklı yoğurt da pek lezzetli olur:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder