Benden & Bizden Hikayeler

Ne yesek?

20 Mart 2015 Cuma

Hazırlıksız Yakalandım!





-Ölebilirdim, ölebilirdim ne yaptım ben?!!!
Doğumhanenin kapısından bu sözleri sayıklayarak çıktım. Kısa bir süreliğine bayılmıştım doğum sırasında. Hayatında küçücük bir dikiş bile atılmamış ben, içerdeki 15 dakikada neler atlatmıştım öyle...

Yarım saat sonrasında bebeğimi ilk kez kucağıma aldım. Hemen emzirmelisin dediler.. Ne? Emzirmek mi? Sürekli mi, o her istediği zaman mı? Ardından gazı çıkmalı mutlaka, unutmamalısın dediler.. Ona da tamam. Kaka mı yapmış?Kontrol etmelisin, günde 6-7 kez... Bunların dışında da sürekli ağlıyor zaten, sakinleştirmeye çalışmalısın. Ne yapmıştım ben böyle? Bu nasıl bir yüktü.. Bundan sonraki hayatım sadece bu rutinlerden mi ibaret olacaktı? Artık bir çekici bir kadın, ilgili bir eş, iyi bir evlat, gelecek vaat eden başarılı bir çalışan, vefalı bir arkadaş değildim. Sadece anneydim, bebeğine uyarlanmış refleksleriyle hareket eden... Bu çok ağır bir yüktü. Ben işin bu kısmını hiç düşünmemiş miydim?

Çok keyifli ve bilinçli bir hamilelik geçirdim oysa. Her dakikasının tadını çıkardım. Hafta hafta bebeğimin parmakları mı oluştu, cinsiyeti mi belli oldu, bu dönemde ne yemeliyim, ne kadar kilo almalıyım, bebeğim karnımda sesleri duymaya başladı hangi şarkıları dinletmeliyim? Takibi hiç aksatmadım. Hiçbir komplikasyon yaşamadım, tamamen şımarıklıktan aşerdim, tam bir ilgi manyağına dönüştüm. Ama hamilelik  hakkında bu kadar uzmanken bebekli bir hayata hiç hazırlık yapmamışım..Doğal olarak lohusalık bunalımını dibine kadar yaşadım. 

Aman diyorum bu yüzden, hamilelikte olur olmaz bilgilerle geçirmeyin zamanınızı.. Tabii ki tadını çıkarın ama o hafta çocuğun burnunun oluşup oluşmayacağını bilmenin bir faydası yok. Daha verimli hazırlıklarınız olsun:
- Doğumu, bebek bakımını, beslenmesini öğrenin, başınıza geleceklerden haberdar olun:) 
- Mümkünse uygulamalı eğitimlere tabi tutun kendinizi.. Canlı örnekleriniz olsun. 
- Mutlaka çok güvendiğiniz ve size ruhsal olarak da çok iyi gelecek birinden destek alın doğumdan sonraki ilk haftalarda. Bu kişinin elinden her iş gelen becerikli biri olmasına özen gösterin:)
- Ya da ileriki dönemde bakıcı ile devam edecekseniz bebek doğar doğmaz birlikte zaman geçirmeye başlayabilirsiniz.
- Doğumdan sonra evde geçirilen ilk günler çok kritik, aç ve yemeksiz kalmayacağınızdan emin olun. Yeni doğan bir bebek size ve yardımcılarınıza yemek bile yaptırmayacak ve hatta yedirmeyecek  kadar zorlu olabiliyor :) 
- Sadece bebeğinize odaklanın, yormamaya çalışın kendinizi ve beslenmenize çok dikkat edin ( ileriki dönemde bundan ayrıca bahsedeceğim)
- Ve aklınız ne zaman karışır gibi olursa telkin edin kendinizi: Bu yorgunluk ve stres geçecek ve herşey çok güzel olacak. 

Ve oluyor da gerçekten, tüm o zor zamanlar geçiyor. Geçmesi bir tarafa gün gelip özleniyor...



1 yorum: