Benden & Bizden Hikayeler

Ne yesek?

31 Mart 2015 Salı

4 Peynirli Otlu Sigara Böreği



Geçtiğimiz haftasonu Alaçatı Ot Festivali vardı, gidemedim ama yaşamak ve yaşatmak istedim :)
Ispanak başta olmak üzere marketten çeşitli otları toplayaraktan işe koyuldum. Beklentiyi yükseltmeyeyim, otlarla mucize yaratamam ama enfes sigara börekleri yapabilirim :)  Böylelikle;
-Yiğit'e seveceği tarzda koyu renk yapraklı sebze ve peyniri zorlanmadan yedirebiliyorum
- Dolapta azar azar kalmış peynirleri hızlıca tüketebiliyorum
- Ve tamam kabul, yapması çok kolay ve enfes bir lezzet :)

Malzemeler:

3 adet yufka (daha fazlasını sarmaya vaktim yok :))
200 g peynir (ezine, tulum, süzme ve kaşar peyniri)
5 yaprak ıspanak (çok ince kıyılmış)
10 dal maydonoz
5 dal dereotu
5 dal roka
3 dal yeşil soğan
Kızartmak için sıvıyağ

                                                                          


Yapılışı:
-Yufkaları üçgen şeklinde 8 eşit parçaya bölün (12 parçadan da süper şirin börekler çıkıyor)
-Bir tabakta peynir ve otu karıştırın
-Hazırladığınız içten birer kaşık üçgen yufkalara koyup önce kenarlarını katlayarak rulo şeklinde
 sarın. Ucunu ıslatarak yapıştırın
-Kızgın yağda böreklerinizi kızartın.

Yağlı peynirler kızarırken böreklerden sızarak başa bela olabiliyor, o yüzden hafif sıkı sarmanızı ve buna rağmen akıp kızaran peynirlerin tadını çıkarmanızı tavsiye ederim :)
Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder